reklama

Ako sme v Atlante vymrzli

Zatiaľ čo vy sa na Slovensku kúpete v pote pri desať-stupňových horúčavách, my sme tu v Atlante zažili najhoršiu zimu za posledné dva roky. Ortuť teplomera klesla pod bod mrazu a zavládla panika...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Pred dvoma rokmi sme tu mali poriadnu zimu. V kopcoch severne od Atlanty sa vytvoril ľad už koncom Novembra, a v Januári sme zažili ľadovú búrku keď padal mrznúci dážď. Na také podmienky tu nie je nikto zvyknutý. Stromy a káble padali, ľudia si lámali nohy keď si išli zobrať ranné noviny z chodníka (našťastie iba tam kde sa rozvážači novín odvážili na ulicu) a správy boli plné varovania aby sme ostali vnútri kým sa ľad roztopí. Mne jeden strom padol na dom a spravil dieru do strechy, a stokilová vetva z veľmi vysokej borovice dopadla na moje auto tak dokonale, že neostávalo nič iné ako ho predať do šrotu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok sme mali šťastie v nešťastí: bolo sucho. Celý týždeň sme mali v Georgii varovanie proti lesným požiarom, ale našťastie sme nečakali žiaden sneh alebo dážď. Už od pondelka nás však všetky televízne stanice varovali proti mrazu. V piatok ráno mali teploty dosiahnuť päť stupňov pod nulou...

Studený front prišiel vo štvrtok večer. Išiel som ku schránkam vyzdvihnúť si poštu, zabalený do kabáta. Ešte nemrzlo, ale fúkal silný vietor. Pri schránkach som uvidel oznam pre všetkých obyvateľov komplexu: V noci bude mrznúť; prosím otvorte všetky vodovodné kohútiky a nechajte ich cez noc kvapkať. Mrzne tu tak zriedkavo, že je lacnejšie opraviť vodovodné potrubie každých niekoľko rokov ako ho izolovať proti mrazu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Prišiel som domov a zapol som si televízor. Správy boli plné reportérov v bundičkách, mrznúcich pred kamerami a rozprávajúcich aká je zima. Tento rok sme nemali žiadne hurikány, a tak až táto zima dala reportérom príležitosť ukázať akí sú hrdinovia. Dve reportáže ma však zaujali.

V prvej varovali proti používaniu sporáka na vyhrievanie. Veľa domov, najmä v chudobnejších štvrtiach, nemá kúrenie, lebo väčšinou aj tak nepotrebujú. Keď však teploty klesnú pod bod mrazu, veľa rodín vyhrieva svoje obydlie sporákom. Varovanie nepomohlo, a v sobotu požiar zničil osem bytov v jednom dome v severnej Atlante.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhá reportáž bola o bezdomovcoch. Vo štvrtok a v piatok v noci policajti a dobrovoľníci hliadkovali ulice a každého bezdomovca čo našli odviezli do najbližšieho útulku. Útulky pre bezdomovcov pripravili extra postele a počas celého víkendu dostávali jedlo od miestnych obyvateľov a cirkví, aby boli schopní všetkých bezdomovcov ubytovať a nakŕmiť. Tento rok nikto nezomrel, čo, vzhľadom na to že bezdomovci boli rovnako nepripravení na mráz ako zbytok Atlanty, bol výborný výsledok.

V piatok som prišiel do roboty zabalený v svetri, kabáte, čiapke a šále. Všetci kolegovia prišli v bundičkách a svetríkoch, ktoré mali na sebe už keď bolo pätnásť stupňov nad nulou. Tvárili sa hrdinsky, ale namiesto vody pili celý deň horúci čaj. Najprv som si myslel, že zabudli aké to je keď je človeku zima, ale neskôr som si uvedomil, že mám viac teplého oblečenia ako zbytok kolegov dokopy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V sobotu už nemrzlo, a v nedeľu som mohol odložiť sveter.

Dnes je pondelok, a všetci v robote okolo mňa tu soplia a kašlú. Bude to zaujímavý týždeň...

Jozef Purdeš

Jozef Purdeš

Bloger 
  • Počet článkov:  166
  •  | 
  • Páči sa:  226x

Keď som bol mladší, mal som názor na všetko. Čím viac som však toho zažil a videl, tým menej hovorím a viac počúvam. Bojím sa, že onedlho načisot onemiem... Zoznam autorových rubrík:  BiznisHyde parkZelený ostrovAmeeerikaTechnofóbiaĽudiaObrázkyHry a hračkyLen takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu