reklama

In memoriam

Dvadsiateho ôsmeho júla nám v nedožitých šiestich rokoch zomrel náš najmladší člen rodiny.

Písmo: A- | A+

Bennyho sme mali odkedy bol iba niekoľkotýždňové šteňa. Bola to taká malá huňatá biela guľka; typický bišon frise. Bol to človek mimoriadne spoločenský, inteligentný a priateľský, a čoskoro aj tí, čo si od neho nechávali odstup sa s ním zblížili. Nie, to nebol preklep: Hoci iní by ho videli skôr ako psa, pre nás bol plnohodnotným členom rodiny.

Benny bol mimoriadne spoločenský. Hoci bol rád na záhrade, najradšej trávil čas s mojimi rodičmi a súrodencami. Keď boli vonku, aj on bol s nimi. Kým si čítali v obývačke, ku šťastiu mu stačilo sedieť na svojom vyhradenom mieste na gauči. Benny bol aj citlivý voči iným. Veľmi rýchlo sa naučil ako rozoznať nálady ľudí okolo seba a správať sa podľa nich. Vedel, kto mal náladu sa s ním hrať, komu stačila jeho prítomnosť, a kto chcel byť sám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Benny bol tiež veľmi inteligentný. Nedostal žiadny tréning, a napriek tomu sa veľmi rýchlo naučil čo smel a čo nesmel. Vedel sa pýtať von a naspäť dovnútra. Rýchlo sa naučil rozoznať hračky od papúč a nábytku. Vedel, koľko si toho môže dovoliť s jednotlivými členmi rodiny a veľmi rýchlo pochopil rôzne výrazy tváre. Napriek tomu že takmer vždy poslúchal, keď aj spravil niečo zlého tak málokedy bolo treba naňho zdvihnúť hlas. Samozrejme, jeho inteligencia mala aj svoje temné stránky: keď sa mu niečo nepáčilo, dal nám to vedieť strategicky umiestnenou kôpkou. Takto sme sa však učili aj my od neho a keď sa dalo, prispôsobili sme sa mu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Benny bol hravý. Ľudia si často myslia že malí gaučoví psi sú ako bábiky: nepohnú sa kým s nimi niekto nezahýbe. Náš najmladší brat taký nebol. Veľmi rád sa vonku naháňal a vo vnútri preťahoval. Keď som bol doma, obľuboval zápasenie s mojou rukou. Ruku som mal na zemi, prstami som "chodil" a snažil som sa ho chytiť na šiju. On mi v tom bránil a útočil na ruku. Vždy sa stiahol, len aby na ňu potom skočil a chytil prsty do zubov. Ani v najväčšom ošiali však nezabudol že to bola len hra; vždy si dal pozor aby sa mi do prstov nezakúsol.

Tri dni predtým ako som došiel domov, Benny zomrel. Tešil som sa, ako začne štekať keď ma bude počuť cez dvere, ako na mňa bude päť minút vyskakovať a potom sa ku mne bude správať akoby som nikdy na osem mesiacov neodišiel. Namiesto toho som prišiel podporiť svoju rodinu. Tým, že som doma iba raz alebo dvakrát do roka, Bennyho som mal síce veľmi rád, ale nevytvoril som si k nemu tak silnú emocionálnu väzbu ako rodičia a súrodenci, najmä môj mladší brat, ktorý bol s Bennym viac ako polovicu svojho života. Nezmyselnosť jeho smrti nám to sťažila ešte viac. Bol v Senci u zverolekárky, pani doktorky Fehérovej, na odstránenie zubného kameňa, ktorý mu pri jedení spôsoboval bolesť. Kým bol pod narkózou v operačnej miestnosti, iný pacient, boxer známy svojou agresivitou k ostatným psom, naňho zaútočil a spôsobil mu smrteľné zranenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S Bennym som sa zaživa nerozlúčil. Za to som bol nesmierne vďačný. Budem si ho pamätať aký bol predtým: spoločenský, inteligentný, milujúci a plný energie.

Obrázok blogu
Jozef Purdeš

Jozef Purdeš

Bloger 
  • Počet článkov:  166
  •  | 
  • Páči sa:  226x

Keď som bol mladší, mal som názor na všetko. Čím viac som však toho zažil a videl, tým menej hovorím a viac počúvam. Bojím sa, že onedlho načisot onemiem... Zoznam autorových rubrík:  BiznisHyde parkZelený ostrovAmeeerikaTechnofóbiaĽudiaObrázkyHry a hračkyLen takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu