reklama

Šoférovanie v Atlante

Fotoaparát v režime filmu pevne pripevnený na palubnej doske lepiacou páskou, 40-kilometrová cesta predo mnou, a ide sa. Z toho ako sa jazdí v Atlante by ľudí zo Sledovačky asi trafil šľak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Zaspal som, a išiel som do práce až po východe slnka. Našťastie bolo ešte dosť skoro na to aby sa vytvárali zápchy, a tiež pomohlo že boli prázdniny. Cesta do roboty vedie zväčša po diaľniciach, a tak som tých 40 kilometrov zvládol za menej ako pol hodiny. Aby nebola nuda, zrýchlil som video štyrikrát...

((video))

Zopár vecí na povšimnutie vo videu:

0:05 – Je typické, že tí z nás ktorí nevlastnia dom, žijú za plotmi a závorami. Má to jednu výhodu: za tie tri roky v mojom apartmánovom komplexe ešte nikoho nevykradli.
0:22 – Jedna z najnehodovejších križovatiek v meste, najmä preto, lebo je jedna z mála kde sa smie odbočiť doľava keď má protiidúci prúd zelenú a pritom je tam povolená rýchlosť cca 72 km/h.
0:51 – Naľavo je škola. Počas vyučovania sa tu tvoria zápchy, keď rodičia odbočujú doľava. Cez dve plné čiary. To sa však u nás smie, ak sú tieto čiary žlté a nie biele.
1:45 – Vchádzam na diaľnicu. V tomto mieste má sedem prúdov a smeruje do centra mesta. Počítané sprava, prúdy 1 a 2 o kilometer odbočia z diaľnice, 3 až 6 sú pre "normálnych" vodičov a prúd 7 je expresný, iba pre autá s aspoň dvoma ľuďmi. Tento prúd je väčšinou prázdny, aj v zápchach. Každý rok policajti v Atlante chytia aspoň jedného vodiča, ktorý skúsil podvádzať s nafukovacou pannou namiesto spolujazdca.
2:08 – Sprava sa pripája ďalšia diaľnica, a oba jej prúdy po menej ako 500 metroch zanikajú. V čase špičky tu vznikajú až polhodinové zápchy.
2:21 – Prechádzam okolo reklamy na štátnu lotériu. Ukazuje hlavnú výhru vo výške 78 miliónov dolárov. Ja pod 100 miliónov nehrám.
2:35 – Odbočujem na inú diaľnicu. V tomto okamihu majú obe 6 prúdov. Napriek tomu je tu iba jeden odbočovací pruh, so zákrutou kde akákoľvek rýchlosť nad 48 km/h keď je mokro a 64 km/h za sucha auto stočí do hodiniek. Na viedu to nie je vidieť, ale oba obrubníky sú čierne od gumy, a každý deň sa tam povaľujú zvyšky nárazníkov.
3:30 – Podotýkam, že napriek tomu že mimo diaľnice nič okrem stromov nevidieť, som ešte stále v meste ktoré má približne toľko obyvateľov ako Slovensko.
4:00 – Na tejto diaľnici je rýchlostný limit 89 km/h, a väčšina áut ide medzi 97 a 113 km/h. Expertov čo by sa tu rozbehli neuvidíte.
4:25 – Predbieham sprava. Nielen že sa so tu smie, ale v úsekoch kde to nie je povolené majú pomalší vodiči povinnosť zaradiť sa doprava; inak môžu byť pokutovaní.
4:38 – A opäť ďalšia zmena diaľnice, a zase prudká zákruta. Raz som v tejto zákrute videl rozsekané auto. Narazilo do medveďa...
5:59 – Odbočujem doprava na červenú. V tomto prípade bola na križovatke značka Daj prednosť v jazde, tak som ani zastavovať nemusel. Inak červená pôsobí ako stopka pre tých, čo chcú odbočiť doprava.
6:25 – Odbočujeme bez smerovky. Ľudia v odbočovacích pruhoch takmer nikdy nepoužívajú smerovky; keď menia pruhy tak jedine keď sa pomýlia. To je neduh, pre ktorý je Atlanta známa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo mi cesta trvala okolo pol hodiny. Myslím, že to bol môj rekord; počas dopravnej špičky mi to môže trvať hodinu a pol a aj viac. Mal som šťastie; väčšinou takéto dobré cesty po svitaní nedostanem.

Jozef Purdeš

Jozef Purdeš

Bloger 
  • Počet článkov:  166
  •  | 
  • Páči sa:  226x

Keď som bol mladší, mal som názor na všetko. Čím viac som však toho zažil a videl, tým menej hovorím a viac počúvam. Bojím sa, že onedlho načisot onemiem... Zoznam autorových rubrík:  BiznisHyde parkZelený ostrovAmeeerikaTechnofóbiaĽudiaObrázkyHry a hračkyLen takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu